keepfightinmyangels.blogg.se

hejsan! jag kommer vara anonym på den här bloggen så låt oss kalla mig Adriana. Det bästa jag vet är att hjälpa andra som mår dåligt. så jag skapade den här bloggen för att kunna hjälpa andra. har även ett facebook och skypekonto. Inga frågor, problem eller funderingar är löjliga. Jag kommer hjälpa dej så gott jag kan. Stay strong <3

självskadebeteende.

Publicerad 2012-06-30 12:59:07 i Allmänt

hejsan!
har under en tid vart med i två grupper på dayviews som heter "ångest" och "jag skriker på hjälp"
har nu bestämt mig att detta inlägg ska handla om självskadebeteende.
jag började skära mig i början av 7:an, jag blev nedtryckt av en tjej.
har alltid vart en sån som säger att jag inte ska skära mig, dricka eller röka.
det är kört nu kan jag säga...
iaf så har jag tänkt på en sak, att man kan faktiskt skada sig själv psykiskt oxå.
jag menar om man tänker jämt att man är tjock, värdelös, ful, hemsk osv, skadar man ju sig faktiskt, right?
allt behöver inte vara synligt.
min bästavän brukar alltid skoja om när jag har skärt mig, det är inte kul!
hon förstår absolut inte hur det känns, sen jag började skära mig har jag förändras sjukligt mycket i hennes ögon.
det är fel!
jag är fortfarande jag och jag försöker bara få ut min ångest eftersom ingen vill se hur jag egentligen mår.
förstår faktiskt inte varför man förändras i folks ögon bara för att man skadar sig själv eller berättar om sina problem.
jag menar, vi människor känner andra, tror att dem ska vara så hela livet och sen när dem berättar hur de egentligen mår så ser vi en helt annan människa, varför?
det är inge fel med att skära sig eller jo det är det, men bara för det så betyder det inte att man är en annan människa?
jag vet hur svårt det är att sluta att skada sig själv både psykiskt och fysiskt.
har provat allt för att sluta men inget har funkat, har nu hittat fjärilsmetoden och den funkar faktiskt ^^
även om jag får det där behovet av att skada mig själv fysiskt så blir jag och tänka att om jag gör det så dödar jag mina fjärilar.
tyvärr har jag inte kommit på någon lösning till att sluta skada mig psykiskt.
jag tycker att alla är otroligt starka som fortsätter att kämpa!
om du inte hittar något att kämpa för så kämpa för dina vänner och alla som bryr sig om dej!
du är starkare än vad du tror!
*styrkekramar*
xxxxx
// Adriana
 

Kommentarer

Postat av: BarbaMalin

Publicerad 2012-06-30 13:59:10

Det var fint skrivet. Och ja, varför ändrar folk åsikt om en bara för att man skärt sig eller nått liknande... Knepiigt ibland. Ha det bra! :)

Postat av: ebba

Publicerad 2012-06-30 14:57:05

Tycker att du har helt rätt i det här!

hoppas att du hittar ett sätt som du vänjer dig av med att trycka ner dig själv genom saker (psykiskt)

Kram!

Postat av: Lina

Publicerad 2012-07-03 18:00:39

Hej!! Vill bara säga att jag tycker du är underbar!! Du skriver om det som få tar upp för att de upplevt de själva!! Jag är lite så men har lyckats att inte ramla in i ett beroende av något än!! Finns att prata med på bdb om du vill MyLovePiglet heter jag!! ♥♥

Fortsätt kämpa så hoppas jag du hör av dig♥♥

Kramar// Lina!!♥♥

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela