keepfightinmyangels.blogg.se

hejsan! jag kommer vara anonym på den här bloggen så låt oss kalla mig Adriana. Det bästa jag vet är att hjälpa andra som mår dåligt. så jag skapade den här bloggen för att kunna hjälpa andra. har även ett facebook och skypekonto. Inga frågor, problem eller funderingar är löjliga. Jag kommer hjälpa dej så gott jag kan. Stay strong <3

våldtäkt...

Publicerad 2012-07-13 18:11:42 i Allmänt

en tjej skrev till mej och berättade att hon blev våldtagen för ungefär 1 år sen, hon tyckte oxå att jag skulle ta upp det på min blogg så jag ska tänkte skriva lite om det. man kan känna skuld när man blir våldtagen t e x. *varför tog jag den vägen hem?* *varför hade jag de där kläderna på mej?* jag kan säga att det är inte ens eget fel om man blir våldtagen! jag har märkt att omgivningen oftast lägger skulden på offret, speciellt tidningarna. det är så otroligt fel och sjukt! jag menar, man kan inte veta om att man ska bli våldtagen när man valde den vägen eller tog på sej den där korta kjolen? man får aldrig glömma att det är inte är ens egen fel. de som dömer dej och skyller allt på dej, borde fan skämmas! man är ingen hora, slampa osv bara för att någon har våldtagit en. och i den här tjejens fall så kontaktar våldtäktsmannen henne hela tiden, han messar och ringer. han var hennes vän enda tills den dagen. jag tycker att man ska byta nummer, ha skyddat nummer och ge ut det nya numret till bara dem man litar på. om det inte hjälper så gå till polisen, tveka inte gå bara! det bästa är nog att inte tänka så mycket utan bara göra. keep fighting my beautiful angels! xxxx // adriana

Kommentarer

Postat av: Klementsson

Publicerad 2012-07-13 18:39:19

Jadu det kan hända alla ! jag vet exakt hur det känns och blivet våltagen.... du kan fråga på Pm på bdb om du vill1

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela