keepfightinmyangels.blogg.se

hejsan! jag kommer vara anonym på den här bloggen så låt oss kalla mig Adriana. Det bästa jag vet är att hjälpa andra som mår dåligt. så jag skapade den här bloggen för att kunna hjälpa andra. har även ett facebook och skypekonto. Inga frågor, problem eller funderingar är löjliga. Jag kommer hjälpa dej så gott jag kan. Stay strong <3

vi försöker!

Publicerad 2012-07-19 13:31:43 i Allmänt

vi försöker och försöker att hjälpa andra, men de bara vänder allt till negativt hela tiden. det tar på krafterna och man försöker ännu mer öfr man tycker att personen i fråga förtjänat så mycket bättre. men vad ska man göra om absolut ingenting hjälper? om personen bara stöter bort en hela tiden? vi alla har säker någon som är den här personen. man vill absolut inte lämna personen, för då kan det bara bli värre. men du mår ändå dåligt över att du försöker och försöker men inget hjälper. hur ska man göra? jag tycker att om man mår dåligt själv, ska man tänka på sig själv förstahand. om man mår dåligt själv blir det bara svårare att hjälpa andra. svårast är nog skulkänslorna man får då, att man tänker på sig själv. men vänd på det, om du hjälper dej först att må bra så kan du hjälpa så många sen! keep fightin my beautilful angels! xxxx Adriana <3

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2012-07-19 14:24:18

Det viktigaste är att bara våga vara där. Man behöver oftast inte vara mer än en bra lyssnare och att vara tillgänglig för personen som mår dåligt. Att visa att man bryr sig och förstår räker ofta långa vägar. Man kan aldrig stötta någon till att bli frisk. Men man kan stötta någon till att våga ta steget att söka hjälp och man kan finas där som stöd under personens behandling. Självklart måste man vara försiktig och sköta sin egen hälsa först.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela